10 клас


10 клас

14.05      

Тема: Природні та хімічні волокна.

Д/з           Опрацювати  §34.  Виписати класифікацію волокон. Виконати вправу 250 ст.203.



13.05      

 Тема: Каучуки. Гума.

Д/з             Опрацювати  §33. Виконати вправу 244 (на вибір) ст. 198.

https://www.youtube.com/watch?v=4bkWX-4AcDk  Каучук і гума.



07.05       

Тема: Пластмаси. Полімери — основа пластмас.

Д/з           Опрацювати  §32.  Виконати вправу 236, 239 ст.192.

06.05       

Тема: Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції  полімеризації і поліконденсації.

Д/з             Опрацювати  §30-31. Виписати в зошити визначення понять полімеризація і поліконденсація. Виконати вправу 231, 232 ст. 185




 30.04      

 Тема: Виконання навчальних проектів.
Д/з           Підготуйте проект на одну із запропонованих тем у вигляді презентації, буклету, плакату, відеоролику:
1. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.
2. Анілін – основа для виробництва барвників.
3. Синтез білків.
4.  Збалансоване харчування – запорука здорового життя.
5. Виведення плям органічного походження.



29.04     
  Тема: Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.
Д/з             Повторити  §26-29. Виконайте вправи на сайті «Мій клас»: https://miyklas.com.ua/testwork/Results/317648?from=%2Ftestwork


23.04       
 Тема: Білки. Хімічні властивості білків.
Д/з             Опрацювати  §29. У робочий зошит виписати поняття білки, будова молекули (первинна, вторинна, третинна, четвертинна). Що таке біуретова  та ксантопротеїнова реакція на білки.
Виконати тести на сайті «Мій клас»

Переглянути відеоматеріал за посиланням: 

Лабораторний дослід "Біуретова реакція"     https://www.youtube.com/watch?v=7fl-IJM25Zc

Лабораторний дослід "Ксантопротеїнова реакція"

https://www.youtube.com/watch?v=Zg36-dLnfhE



22.04      
 Тема: Амінокислоти: склад і будова молекул. Пептидна група. Хімічні властивості.
Д/з             Опрацювати  §28. У робочий зошит виписати поняття амінокислоти, загальну формулу амінокислот, рівняння реакцій хімічних властивостей амінокислот ( взаємодія з лугами, кислотою, утворення дипептиду). 
Виконайте вправи: 209, 210, 214 у підручнику ст. 169-170.
Результати своєї роботи скидайте мені у вайбер.
Переглянути відеоматеріал за посиланням:  Білки та амінокислоти
https://www.youtube.com/watch?v=kfeIvrpwwtA&feature=youtu.be
Презентація «Амінокислоти»



16.04      
 Тема: Ароматичні аміни. Анілін.
Д/з             Опрацювати  §27. У робочий зошит виписати формулу аніліну та 2 хімічні реакції (взаємодія з бромом та хлоридною кислотою).

15.04      
 Тема: Нітрогеновмісні органічні сполуки. Насичені аміни
Д/з             Опрацювати  §26
У робочий зошит виписати поняття аміни, загальну формулу амінів. Дайте систематичні назви  амінам, формули яких:



09.04        
Тема: Тематичне оцінювання: «Оксигеновмісні органічні сполуки».
Д/з             Повторити  §13-25. Виконати тематичну в робочому зошиті і надіслати фото результат.

Тематичне оцінювання з теми
«Оксигеновмісні органічні сполуки».
Варіант 1
1. Вкажіть формулу пропанової кислоти:
а)С2Н5ОН            б)НСООН              в)С2Н5СООН
2. Фенол відрізняється від етанолу тим, що (кілька відповідей)
a) має більше атомів Карбону
б)більш розчинний у воді
в)  дуже отруйний
г) має нижчі температури плавлення і кипіння
3. Яка функціональна група альдегідів:
а) СООН          б)ОН;         в)СОН;             г)NH2
4. Біологічне значення целюлози:
a) захист органів від ушкоджень
б) джерело енергії
в) будівельний матеріал
5. Яка з реакцій не властива для жирів:
a) окиснення            б) «срібного дзеркала»     в) лужний гідроліз     г) гідрування
6. Розташуйте сполуки за зростанням їх відносної молекулярної маси:
a) сахароза          б) крохмаль              в) глюкоза    г) целюлоза      
 Відповідь: ________________
7. Дайте назву сполуці за систематичною номенклатурою:
а) б)
8. Складіть формули сполук за назвою:
a) 2-метил-3-хлорбутаналь
б) 4-етил-2-метилгексан-3ол
в) 4-бром-2-етилпентанова кислота
г) натрій стеарат
9. Закінчіть рівняння реакцій :
a) CH3COH + Ag2O =
б) C2H5COOH + CH3OH =
в) HCOOH + NaOH =
г) HCOOC2H5 + H2O =
10. Розчин глюкози масою 200 г з масовою часткою речовини 45% піддали бродінню. Яку масу етанолу можна добути при цьому?
11.  Яким чином можна відрізнити мурашину кислоту, крохмаль, гліцерин?
______________


08.04        
Тема: Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.
Д/з             Опрацювати  §20. Розв’язування задач у разі наявності домішок у реагентах
 Завдання на платформі "Мій клас"
Задача 1
Обчисліть масу етанолу, який можна одержати з 150 кг деревини, масова частка целюлози в якій становить 50%.
Задача 2
Обчисліть масу молочної кислоти (СН3-СНОН-СООН), яку одержали внаслідок молочнокислого бродіння 46 г глюкози, що містила домішки, масова частка яких становила 10 %.




02.04.2020       
Практична робота №1. Розв’язування експериментальних задач

Д/з        Виконати практичну роботу за зразком (Додаток 1) або у підручнику ст. 152 після §25. Також на ст. 238 підручника є додаток «Якісні реакції на деякі органічні сполуки».   В робочому зошиті записати число, тему практичної роботи, мету, обладнання та реактиви, хід роботи. Виконати завдання, записати рівняння реакцій та спостереження (за відео ),  написати висновки.


Якісна реакцію на крохмаль https://www.youtube.com/watch?v=91bh-sgtGww 
 

"Окиснення глюкози купрум гідроксидом" https://www.youtube.com/watch?v=w-Axu0Cfeho

Додаток 1 

Практична робота 1
Дата:_____________________
 Тема: «Розв'язування експериментальних задач»


 Мета: Навчитися складати план  та розв'язувати експериментальні задачі, використовуючи знання про властивості оксигеновмісних органічних сполук.

Реактиви та матеріали:  тверді речовини: сахароза, глюкоза, крохмаль. Розчини: етанол, гліцерол, глюкоза, купрум(ІІ) сульфату, натрій гідроксиду, йодна вода. Зразки рису, макаронних виробів, картоплі, білого  хліба.

 Обладнання: штатив з пробірками, спиртівка, пробіркотримач,склянки, мідна спіраль.

Правила техніки безпеки: 1. Виконуйте  досліди згідно інструкції.

2. Уважно читайте етикетки на реактивах, не беріть їх  руками, не пробуйте на смак.

3. Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки при користуванні спиртівкою, при роботі з легкозаймистими речовинами.

4.Дотримуйтесь правил безпеки при роботі з лугом, обережно нагрівайте пробірку, що містить луг.

5. Після закінчення роботи приберіть робоче місце, вимийте руки.

                                                           Хід роботи

1.     У трьох склянках без підписів знаходяться тверді речовини: сахароза, глюкоза та крохмаль. Складіть план експерименту та здійсніть реакції для розпізнавання цих речовин.


№п/п
Дослідження
Спостереження, рівняння реакцій
1



2



3









Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


2.     Доведіть наявність крохмалю в виданих продуктах харчування: рис, картопля, макарони, білий  хліб.
1
Рис

2
Картопля

3
Макарони

4
Білий хліб


Висновок:__________________________________________________

 01.04
      Тема: Вуглеводи. Полісахариди.
Д/з             Повторити  §23, 24, 25.
         Виконайте тест: 

  (Обов’язково вкажіть прізвище та ім’я)
До 8 квітня підготуйте проект на одну із запропонованих тем у вигляді презентації :
11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.
12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.
13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.
15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.
16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості.
17. Етери та естери в косметиці.

                                                 19.03      
 Тема: Полісахариди. Крохмаль. Целюлоза.

Д/з             Опрацювати § 25  підручника, записати в зошит якісну реакцію на крохмаль.

https://www.youtube.com/watch?v=91bh-sgtGww  якісна реакцію на крохмаль.


18.03 
     Тема: Дисахариди. Сахароза.
Д/з             Опрацювати § 24  підручника, виписати в зошит представників дисахаридів. Виконати вправу 178 ст. 145.


                                            12.03   

    Тема: Вуглеводи. Глюкоза.

Д/з             Опрацювати § 23  підручника, записати в зошит хімічні властивості глюкози. Виконати вправу 171 ст. 141. Переглянути відеоматеріал за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=w-Axu0Cfeho    Лабораторний дослід "Окиснення глюкози купрум гідроксидом"
 

Коментарі