10 клас Завдання



09.04.2020     

Тематичне оцінювання з теми
«Оксигеновмісні органічні сполуки».
Варіант 1
1. Вкажіть формулу пропанової кислоти:
а)С2Н5ОН            б)НСООН              в)С2Н5СООН
2. Фенол відрізняється від етанолу тим, що (кілька відповідей)
a) має більше атомів Карбону
б)більш розчинний у воді
в)  дуже отруйний
г) має нижчі температури плавлення і кипіння
3. Яка функціональна група альдегідів:
а) СООН          б)ОН;         в)СОН;             г)NH2
4. Біологічне значення целюлози:
a) захист органів від ушкоджень
б) джерело енергії
в) будівельний матеріал
5. Яка з реакцій не властива для жирів:
a) окиснення            б) «срібного дзеркала»     в) лужний гідроліз     г) гідрування
6. Розташуйте сполуки за зростанням їх відносної молекулярної маси:
a) сахароза          б) крохмаль              в) глюкоза    г) целюлоза      
 Відповідь: ________________
7. Дайте назву сполуці за систематичною номенклатурою:
а) б)
8. Складіть формули сполук за назвою:
a) 2-метил-3-хлорбутаналь
б) 4-етил-2-метилгексан-3ол
в) 4-бром-2-етилпентанова кислота
г) натрій стеарат
9. Закінчіть рівняння реакцій :
a) CH3COH + Ag2O =
б) C2H5COOH + CH3OH =
в) HCOOH + NaOH =
г) HCOOC2H5 + H2O =
10. Розчин глюкози масою 200 г з масовою часткою речовини 45% піддали бродінню. Яку масу етанолу можна добути при цьому?
11.  Яким чином можна відрізнити мурашину кислоту, крохмаль, гліцерин?
______________


08.04        
Тема: Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.
Д/з             Опрацювати  §20. Розв’язування задач у разі наявності домішок у реагентах
Задача 1
Обчисліть масу етанолу, який можна одержати з 150 кг деревини, масова частка целюлози в якій становить 50%.
Задача 2
Обчисліть масу молочної кислоти (СН3-СНОН-СООН), яку одержали внаслідок молочнокислого бродіння 46 г глюкози, що містила домішки, масова частка яких становила 10 %.


Повторити  §13-25.




02.04.2020       
Практична робота №1. Розв’язування експериментальних задач

Д/з        Виконати практичну роботу за зразком (Додаток 1) або у підручнику ст. 152 після §25. Також на ст. 238 підручника є додаток «Якісні реакції на деякі органічні сполуки».   В робочому зошиті записати число, тему практичної роботи, мету, обладнання та реактиви, хід роботи. Виконати завдання, записати рівняння реакцій та спостереження (за відео ),  написати висновки.


Якісна реакцію на крохмаль https://www.youtube.com/watch?v=91bh-sgtGww 
 

"Окиснення глюкози купрум гідроксидом" https://www.youtube.com/watch?v=w-Axu0Cfeho

Додаток 1 

Практична робота 1
Дата:_____________________
 Тема: «Розв'язування експериментальних задач»


 Мета: Навчитися складати план  та розв'язувати експериментальні задачі, використовуючи знання про властивості оксигеновмісних органічних сполук.

Реактиви та матеріали:  тверді речовини: сахароза, глюкоза, крохмаль. Розчини: етанол, гліцерол, глюкоза, купрум(ІІ) сульфату, натрій гідроксиду, йодна вода. Зразки рису, макаронних виробів, картоплі, білого  хліба.

 Обладнання: штатив з пробірками, спиртівка, пробіркотримач,склянки, мідна спіраль.

Правила техніки безпеки: 1. Виконуйте  досліди згідно інструкції.
2. Уважно читайте етикетки на реактивах, не беріть їх  руками, не пробуйте на смак.
3. Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки при користуванні спиртівкою, при роботі з легкозаймистими речовинами.
4.Дотримуйтесь правил безпеки при роботі з лугом, обережно нагрівайте пробірку, що містить луг.
5. Після закінчення роботи приберіть робоче місце, вимийте руки.
                                                           Хід роботи
1.     У трьох склянках без підписів знаходяться тверді речовини: сахароза, глюкоза та крохмаль. Складіть план експерименту та здійсніть реакції для розпізнавання цих речовин.

№п/п
Дослідження
Спостереження, рівняння реакцій
1



2



3








Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.     Доведіть наявність крохмалю в виданих продуктах харчування: рис, картопля, макарони, білий  хліб.
1
Рис

2
Картопля

3
Макарони

4
Білий хліб


Висновок:____________________________________________________
 


Коментарі