09.04.2020
Тематичне оцінювання з теми
«Оксигеновмісні органічні сполуки».
Варіант 1
1. Вкажіть формулу пропанової
кислоти:
а)С2Н5ОН б)НСООН в)С2Н5СООН
2. Фенол відрізняється від
етанолу тим, що (кілька відповідей)
a)
має більше атомів Карбону
б)більш
розчинний у воді
в) дуже отруйний
г) має нижчі температури
плавлення і кипіння
3. Яка функціональна група
альдегідів:
а) СООН б)ОН; в)СОН; г)NH2
4.
Біологічне значення целюлози:
a)
захист органів від ушкоджень
б)
джерело енергії
в)
будівельний матеріал
5.
Яка з реакцій не властива для жирів:
a)
окиснення б) «срібного
дзеркала» в) лужний гідроліз г) гідрування
6.
Розташуйте сполуки за зростанням їх відносної молекулярної маси:
a)
сахароза б) крохмаль в) глюкоза г) целюлоза
Відповідь: ________________
7. Дайте
назву сполуці за систематичною номенклатурою:
а)
б)
8.
Складіть формули сполук за назвою:
a)
2-метил-3-хлорбутаналь
б)
4-етил-2-метилгексан-3ол
в)
4-бром-2-етилпентанова кислота
г)
натрій стеарат
9.
Закінчіть рівняння реакцій :
a)
CH3COH
+ Ag2O
=
б)
C2H5COOH + CH3OH =
в)
HCOOH + NaOH =
г)
HCOOC2H5 + H2O =
10.
Розчин глюкози масою 200 г з масовою
часткою речовини 45% піддали бродінню. Яку масу етанолу можна добути при цьому?
11.
Яким чином можна відрізнити мурашину
кислоту, крохмаль, гліцерин?
______________
08.04
Тема: Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових
задач.
Д/з Опрацювати §20.
Розв’язування задач у разі наявності домішок у реагентах
Задача 1
Обчисліть
масу етанолу, який можна одержати з 150 кг деревини, масова частка целюлози в
якій становить 50%.
Задача 2
Обчисліть масу молочної кислоти (СН3-СНОН-СООН),
яку одержали внаслідок молочнокислого бродіння 46 г глюкози, що містила
домішки, масова частка яких становила 10 %.
Повторити §13-25.
02.04.2020
Практична робота №1. Розв’язування експериментальних задач
Д/з Виконати практичну роботу за зразком
(Додаток 1) або у підручнику ст. 152 після §25. Також на ст. 238
підручника є додаток «Якісні реакції
на деякі органічні сполуки». В робочому зошиті записати число, тему
практичної роботи, мету, обладнання та реактиви, хід роботи. Виконати завдання,
записати рівняння реакцій та спостереження (за відео ), написати висновки.
"Окиснення глюкози купрум гідроксидом" https://www.youtube.com/watch?v=w-Axu0Cfeho
Додаток 1
Практична робота№ 1
Дата:_____________________
Тема: «Розв'язування
експериментальних задач»
Мета: Навчитися складати план
та розв'язувати експериментальні задачі, використовуючи знання про
властивості оксигеновмісних органічних сполук.
Реактиви та матеріали:
тверді речовини: сахароза, глюкоза, крохмаль. Розчини:
етанол, гліцерол, глюкоза, купрум(ІІ) сульфату, натрій гідроксиду, йодна вода.
Зразки рису, макаронних виробів, картоплі, білого хліба.
Обладнання: штатив з пробірками, спиртівка, пробіркотримач,склянки,
мідна спіраль.
Правила техніки безпеки: 1. Виконуйте
досліди згідно інструкції.
2. Уважно читайте етикетки на
реактивах, не беріть їх руками, не
пробуйте на смак.
3. Дотримуйтесь правил
протипожежної безпеки при користуванні спиртівкою, при роботі з легкозаймистими
речовинами.
4.Дотримуйтесь правил безпеки
при роботі з лугом, обережно нагрівайте пробірку, що містить луг.
5. Після закінчення роботи
приберіть робоче місце, вимийте руки.
Хід
роботи
1.
У трьох склянках
без підписів знаходяться тверді речовини: сахароза, глюкоза та крохмаль.
Складіть план експерименту та здійсніть реакції для розпізнавання цих речовин.
№п/п
|
Дослідження
|
Спостереження, рівняння
реакцій
|
||
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
Висновок:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.
Доведіть наявність
крохмалю в виданих продуктах харчування: рис, картопля, макарони, білий хліб.
1
|
Рис
|
|
2
|
Картопля
|
|
3
|
Макарони
|
|
4
|
Білий хліб
|
Висновок:____________________________________________________
Коментарі
Дописати коментар